Januari – Februari struggles

De maanden januari en februari vind ik echt verschrikkelijk. Het weer zit niet mee, het geld is op (want je heb in december je geld er lekker doorheen gejaagd),  je hebt geen idee wat je aan moet trekken(vrouwending).. Oké voor nu was dat even de klaagzang. Maar deze maanden zijn gewoon niks aan, mee eens?

En nu komen we bij het ‘Hoe overleef ik’ gedeelte. Vandaag geef ik 5 tips waar ik zelf altijd baat heb en die jou misschien ook wel helpen om deze maanden door te komen!

5ec3878612ae201bf65b42d65fb8b484

Bron: Pinterest

Klik verder om meer te lezen!

Hoe overleef ik..?

  1. Kruip met je vriend of vriendin achter de laptop, of ga naar het reisbureau en verdiep je in de landen die je leuk vindt, of een stad waar je al jarenlang heen wil, en boek gewoon spontanius jullie vakantie of stedentrip! Waan je gedachten naar de zon, palmbomen, een prachtige blauwe zee, of ga lekker cultuur snuiven. Verzet je gedachten en droom lekker weg.
  2. Verwen je zelf en koop een goed boek, of zet een leuke film op. Schaaltje M&M’s erbij (of iets anders wat je lekker vindt) nestel je op de bank en chillen maar!
  3. Bel een paar vriendinnen en ga lekker de stad in, wijntjes doen. Dit geeft je weer zo’n fijne boost. Even lekker alle ‘roddels’ doornemen (ja wij vrouwen kunnen dat als de beste), praten over van alles en nog wat, lachen om die leuke en domme dingen die jullie beleefd hebben. Ja na zo’n avond kan ik er altijd weer met frisse moed (en vaak een kater) tegenaan.
  4. Ga met je vriend, of met een vriendin, of met je moeder, de buurman of alleen? naar de bioscoop! Koop een lekkere grote bak popcorn of M&M’s of gewoon allebei en ga naar de film. Zo leuk, ik hou van de bios. Lekker quality time en je gedachten even verzetten met een nieuw goed verhaal, of juist lekker de slappe lach krijgen, potje janken mag ook. Even alles eruit huilen kan ook opluchtend werken. Er draaien/komen nu films in de bios die me erg tof lijken, namelijk; The light between ocians, Fifty Shades, Huisvrouwen bestaan niet en The Mazerunner.
  5. Kroelewoele! Er is niks fijners op deze aardkloot dan lekker knuffelen met iemand die je dierbaar is. Ik weet niet wat het is, ik krijg zelf altijd zo’n fijn gelukkig gevoel van knuffelen ❤ Ik ging even googlen (want google is your best friend) en toen vond ik dit leuke artikel ; Aanraken maakt gelukkig via Sonneveltopleidingen.nl Best interessant om even door te lezen. Dat gelukkige gevoel van knuffelen krijg je namelijk niet door niets! Met aanrakingen komen er twee ‘geluksstoffen’ vrij.
    Elke liefdevolle aanraking van de huid zorgt voor aanmaak van oxytocine. En dat geeft een geluksgevoel, een gevoel van veiligheid en geborgenheid. Dat is de belangrijkste reden dat aanraken gelukkig maakt. Maar aanraken maakt daarnaast extra gelukkig doordat het geluksgevoel van oxytocine weer zorgt voor aanmaak van endorfine, zoals iedere fijne ervaring dat doet. Endorfine zorgt ervoor dat aanraken gelukkig maakt doordat nu ook in de hersenen allerlei processen gaan plaatsvinden die je geluksgevoel bevorderen. Bron; Sonneveltopleidingen.nl

    Dus; Keep on hugging!!
47d2fbcd12004de30229edfd53f7bc19

Kleine tip: Haal de lente in huis! Bloemen maken je huis gewoon gezellig, en tulpen helemaal om naar de lente toe te leven! ❤

Bron: Pinterest

20 maart is het alweer lente! Possitive thoughts, right? 🙂

Liefs,
Angela

Plaats een reactie