New goal; Gezond doen!

Oké, dinsdag voor het eerst sinds meer dan een jaar(!) weer naar de sportschool geweest. En wat voelde het goed! Zoals ik eerder vertelde had ik er naast revalideren van de operatie, werken en vorig jaar afstuderen gewoonweg geen puf/motivatie voor. Ook mocht ik van mijn fysio therapeut nog niet heel veel doen qua krachttraining voor mijn benen. Dus had ik sporten op een laag pitje gezet, waar ik best van baalde. Maar goed, new year, new goals! Toch?

IMG_7461 (1)

Belangrijk

Sporten is erg belangrijk. Voor de één is het een soort meditatie, je wordt er rustig van. Voor de ander is het een uitlaatklep, na de workout ben je uitgeput maar voldaan, je hoofd is leeg. Je hebt ook mensen die sporten verstaan onder een  ‘moetje’ maar zichzelf toch met lood in de benen naar de sportschool slepen. Ik vind het knap dat sommigen die discipline hebben! Zelf hoop ik dat dat magische woord ook snel weer bij mij terugkomt.

Enfin, terug naar mijn eerste keer trainen. Om eerlijk te zijn had ik er geen zin in, gezien ik nog best veel andere dingen te doen had. Maar toch, toen de training klaar was, was ik voldaan. Heerlijk! Mijn fysiotherapeut heeft een schema voor mij gemaakt met oefeningen die ik moet doen om mijn spier en krachtmassa weer op te krikken. En tussendoor doe ik oefeningen voor bijvoorbeeld de borst, of de kipfiletjes (die licht zwabberende onderarmen, weet je wel) En ik sloot af met oefeningen voor mijn buik en cooling down op de crosstrainer. Om het beste resultaat te krijgen wil ik proberen om 2 tot 3 keer in de week te gaan sporten.

Healthy shizzle

Ook let ik naast het sporten op wat ik eet. Het is belangrijk dat je gezond en gevarieerd eten binnenkrijgt. Zelf vind ik dat altijd leuk om me mee bezig te houden. Je gaat bijvoorbeeld naar de Appie of naar de Jumbo, een beetje rondneuzen wat gezond, maar ook lekker is. En ik heb een aantal leuke en lekkere maaltijden (ontbijt, lunch en tussendoor) Misschien zitten hier wel een paar bij die je zelf ook eens wilt proberen 🙂

’s Ochtends eet ik meestal kwark of yoghurt met ontbijtgranen en (als we het in huis hebben) blauwe bessen met frambozen of frozen fruit. Voor een tijdje terug kocht ik Alpro Soya. Ik zag het voorbij komen bij een andere blogger op haar Insta, en het is plantaardig en erg gezond. Ik kocht het bij Appie tijdens de 1+1 actie (want om producten van Alpro los te kopen vind ik zelf redelijk prijzig) Dus die acties zijn altijd leuk! Alpro is echt een aanrader vind ik zelf, erg lekker van smaak en een romige textuur.

Tussen de middag heb ik nu ook wat nieuws gevonden! Namelijk maiswafels. Ook weer bij de Appie, en nee dit is geen sponsor) Deze zijn erg lekker met kipfilet en avocado. Of Hüttenkase met stukjes tomaat en een beetje peper. De maiswafels zijn net weer een wat lekkerdere variant op de rijstwafel. Net wat meer smaak vind ik zelf. Misschien een tip om te proberen als je dit nog niet kent. Voor mijn werk neem ik ook wel eens crackers of rijswafels mee, maar ook brood. Op mijn brood doe ik dan vaak kipfilet met komkommer of tomaat. Of avocado met pindakaas, klinkt raar maar het is een erg lekkere combinatie!

Tussendoor probeer ik veel fruit te eten. Manderijntjes, appel, banaantje en ga zo maar door. Ik probeer 2 tot 3 stuks fruit per dag binnen te krijgen. Toegegeven; ik ben ook een koekiemonster hoor. #guiltypleasure Om dit een beetje te compenseren met gezond doen  pak ik graanfruit biscuits, of een stukje ontbijtkoek met een klein laagje boter. Oké boter is misschien niet heel gezond, maar als je het met mate neemt maakt het echt niet uit. En, zoals je vaak hoort ; Overal waar TE voor staat is nooit goed natuurlijk.

112776d8e46d50119096fbc7773e1f4e

Stay hydrated!

Oh en wat ook belangrijk is; Veel water drinken. Nu met deze koude frisse dagen wissel ik water af met thee. Theeleut speaking! En dan groene en kruiden thee, van allerlei soorten. Zelf ben ik echt gek op de thee afdeling bij de Appie, die heeft ZOVEEL soorten. Echt als je zelf ook een theefanaat bent zou ik daar zeker even gaan kijken 😉

Wat doe jij om gezond te eten en om dit vol te houden?

Liefs,
Angela

 

 

 

 

Advertenties

2 gedachtes over “New goal; Gezond doen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s